村田兼一 少女観音

村田兼一 少女観音展 5月30日~6月15日

聖なる神々にエロスの感情を託するということは、古今東西を問わずよく見られる。キリスト教の世界では聖マリアがその役目を果たし、仏教では女身の姿で描かれることが多い観音がエロスの受け皿になって来た。村田兼一の「少女観音」もその流れに沿うものだが、そこにはいかにも彼らしい趣向が凝らされている。イノセントな少女たちのたたずまいと、恐るべき淫らなポーズとのコントラスト。奇妙な仕草で印を結ぶ彼女たちの背後で、村田が悪戯っ子のような笑みを浮かべている様が、思わず目に浮かぶ。飯沢耕太郎(写真評論家)
In any given age or geographic region, the expression of eroticism has been entrusted to sacred deities. While followers of the Christian faith more than often portrayed Mary in this role, Buddhism found its outlet in depictions of the goddess Kannon (Guan Yin) as the female receptacle of eroticism. It is in the vein that Ken’ichi Murata presents his “Maiden Kannon” albeit in a manner stylistically his own. Here we see a contrast of the image of innocent girl with their indecent, lascivious poses. Behind the characteristic gestures being formed by the girls, we cannot help but imagining the grin of a mischievous boy on Murata’s face. Iizawa Kotaro (photography critic)

May 25 (Fri) – June 15(Sun) “Ken’ichi Murata Photo Exhibition”
Gallery hours during the exhibition are 12:00-18:00 from Wednesday through Sunday (19:00 on Friday) The Gallery is closed on Monday and Tuesday.